jangan dikesali perkara yang telah berlalu.. biarkan ia pergi..jadikan ia satu pengajaran..
SaHaBaT
24 September 2011
Kekuatan..
hope u all sihat2 blake ye..hehehe
now dah mgg2 terakhir bln sept..
another 3 month to go..
amcm azam 2011..
dh tcapai ke..
hehehe..
ak..
mmmm..
iAllah ape yg ak hajatkan nk tcapai..
hanya kpd Nya ak berserah..
berharap tiada halangan..
pe yg ak kne buat skung ni just bersedia..
try to be lebih bertanggungjwb..
bkn senang..time kje pun kdng2 de ngular..huhuhu..
try to be sensitif or ckp berhemah..
ni lg la..dgn mak adk n akak ak pn ckp maen lps je..
hope pisang tak berbuah 2 kali..
sbb tak berape sensitif tentang hati n perasaan org..
hubungn bole jd retak..
ye la org ckp terlajak perahu le reverse..
telajak kata..huhuhu...
pe lg yg ak kne kuatkan lg dlm diri ni..
more caring?? hahaha..mmg caring kn ak..
ooo k2..kne berjimat cermat..
penting ni..
iAllah ak berushe utk mendapatkn rezeki yg terbaek..
kalo rezeki tu berkat..iAllah duet rm10 le puas mkn..banding rm100 yg x berkat..
actually..
sdkt riso la..
tp tak pe..
ni maknenye kne study blk..
kekeke..
mari la membaca
bintang timur n bintang barat..
ekekeke..
good luck my fren..
13 September 2011
wish u..
selamat hari raye maaf zahir n batin kpd kamu yg membace..
hehehe..
first of all sory kpd spe2 yg anta msg raye tp tidak dibalas oleh ak..
nnt la iAllah 27 or 28 hb ak anta msg rye kt semua ek..
padahal selalu je ak online bkk blog ni..
tak de mood sgt nk bercerite..hehehe
pe2 pn kalo nk dtg umh ak beraye dtg la..
tp bkn di bb (bkt beruntung)
meh dtg aring..
iAllah ari jumaat ni kilang ak wat kenduri kilang + hari raye + hari keluarge..
ak organize..baek nye..tak de hal korg nk dtg..hehe..lembu tumbang sekor ni bai..
Alhamdulillah jugak beberape perkare yg ak plan dh dpt setelkan..
iAllah 2 3 mgg lg setelkn lg mane yg boleh..
secare keseluruhannye masih lg dipermudahkan urusan olehNya..
n berharap akn kekal sehingga masa yg dirancang..
walopn rye kali ni skjp je bg ak..
tp dgr2 radio msh meriah je rse..
same2 la kte gunekn suasana braye ni dgn merapatkn hubungn sesame kte..
g la melawat saudara mara, sahabt..jiran2..
selain dr dpt mkn free..hehehe
amat penting bg ak yg bujang ni..
hahahaha..
pe2 pn walopn mood beraye..
kje mst semangat jugak ye..
moge2 ape yg kte lakukan dlm kehidupan ini..
menjadi ibadah..
memberi pahala..
dan menjadi bekalan menuju ke syurga..
salam
21 August 2011
waduh..waduh..
waduh..waduh..mau pecah dada ini dong..
napaan yaa..
bca saja lirik dibawah ini ya..
mau dimuat turun lagunya, tenet ni plak lambat seh..huhuh..
Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku
Saat ku harus bersabar dan terus bersabar
Menantikan kehadiran dirimu
Entah sampai kapan aku harus menunggu
Sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang kuberpikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana
[*]
Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku
[**]
Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru
Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan
Saat kau jauh disana rasa cemburu
Merasuk kedalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan
Back to [*][**]
Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa ghairah
Lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai disini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Kumohon kau kembali
Kimita tuokukitemo
Kiminoi shuaguaratala
Shiniteruyo shiniteruyo
09 August 2011
will be the best..
nk 10 hari dh pose..
amcm semua??
bajet2 amalan tu dh 100% tak??
ngaji..solat trawikh..puasa..solat wajib..bjemaah..no gosip2..fitnah..tgk aurat org..
same2 la kte teliti k..
mane yg tak ckp lg..mari kte pulun lg..
bdoa byk2 agr kte dpt perbanyakkan lg amal ibadat dibulan ni
dan seterusnya diterima Nya..
sebagai bekalan diakhirat..
kehidupan sebenar yang hakiki..
dimana kita tidak akan mati..
dunia ini pula hanya sementara..
jangan kita tertipu..
mari kte bdoa kjayaan bsame..
berjumpa mlm lailatul qadar dan seterusnya dapat melakukan ibadat..
same2 la kte berusehe ek..
02 August 2011
Alhamdulillah..syukur..
alhamdulillah..
kte dipanjangkan umur lagi untuk berjumpa bulan ramadhan yang penuh keberkatan..
yang penuh berlipat kali ganda ganjaran pahala diberikan kepada kita..
tetapi adakah ianya kta lakukan sebaik munkin..
merebut sebanyak yang boleh..bagai tahun hadapan kita tidak akan bertemu lagi dengan ramadhan..
saban tahun..perkara yang sama diri ini lakukan..
pulun punya pulun ikut mood..
abes ramadhan perangai masih sama..
melakukan kemungkaran..huhuh..
tetapi usehe mesti diteruskan..
berdoa..dan berdoa..dan berdoa..
memohon dariNya..
iAllah..
ramadhan tahun hadapan..
jika dipanjangkan umur..
ditemukan jodoh..
munkin akan jd lebih bermakna pada diri ini..
berharap..jika dapat apa yang dihajatkan..
perkara-perkara munkar dapat dielakkan..
doakan kejayaan sahabat2 kta semua..
salam..
25 July 2011
$eLe$a!..
hehehe..
setel dh semua..
tq ma mom..ma dad..ma tok cik n ma neighborhood(btoi ke..hehe)
so just take de action je la skung utk bg jd..
no more play2 for me..huhuhu..
4 bulan je lg..smpt tak smpt kne pulun gk la..
iAllah sempat..work smart..n tidak memikirkan masalah or laen2 terlalu mendalam..
kalo tak..diri sendri penin..stress n mule la mcm2 jd..
pe2 pn..
rse nye tidak perlu diumumkn lg..
bln 10 la nnt ye kwn2..kekeke..
~~~actually masih blur2 lg wat is going on~~~
23 July 2011
bZzZzZzZ..
kje kt kilang pun tpkse diabaikn..mne yg penting je dibuat..
nsb baek bos steady..hehehe..ancem la bos..(ayt bodek..kekek)
total kre 2 bulan la jun n july ak sibuk..
evry weekend kuar..huhu..smpai bajet pun lari..(alasan)
n ari ni n esk penentunye yg tiap2 mgg kuar ni hah..
td mmg total lost dh..
jwb je mne yg tau..cmpr bkk2 toyol..hehe..
ala jwb exm nk bg cukup syarat je..tak bg lulus siap la..hehehe..
pe2 pn esk last paper..
after dat tu yg lg penting tu sbnrnye..
hehehe..
hope sgale berjalan lancar..
berbincang dgn care yg terbaek..
utk perkara yg baek..
hehehe..
walopun tak tau diri ini sudah cukup bersedia ke tidak..
tp nk tgg btol2 bsedia lambattt la..hehehe..
kte terjah je..dgn ushe yg tgg..diiringi doa..dan selebihnye tawakal..
balunnnnnnnnn...
19 July 2011
mEnGoNg..
huhuhu..
com mcm kne virus..
antivirus com mcm kne pukau..
kesnye pg td mmb bukak fb die..
de org chat bg website utube..
die bukak..
pastu com lag..
mcm reinstall windows..
n skung nk msk fb pn tak le..huhuhu..
spe tau kes2 mcm ni..
should i install windows ori..antivirus ori..
virus yg dh melekat kt com ni mcm mne nk buang nye..
mmm..
panas2..
09 July 2011
07 July 2011
SaB2 & aHaD
2 mgg lg..
mgg ni..
n luse mgg dpn..(kekeke..ade ke??)
3 mgg yg laen lps dh...
so far so good..
hehehe..
3 subjek..
just try de example n assignment..
hope can pass..
pe bnde nye ni..
ini ialah class topup yg ak kne amek..
sbb utk lps register dgn BEM..
ape tu bem p cari sendri..hehehe..
penat woo tiap2 mgg g kl..
total lost dlm 200 smgg..huhuh..swap selagi boleh..
mule2 drive 4 jam lebey sakit tulang2 blakang..
skung mcm dh elek je..siap rse mcm dh laju je bwk..
hehehe..hope selamat semua..
tp best sbb kre mcm reunion la mmb mechi05..
p/s: walopn slalu trun but tak dpt nk XXXX..windunye..ahaks..
24 June 2011
ToNiGhT..
gua sudah smpai rawang..
tiap2 mgg sabtu ahad ak kne turun kL..
adoi..parak2..cuti parak..bnde laen pun parak..
tp tak pe..sbb best kalo blk umh skung ni..hehehe..
pe2 pn pe la akan jd mlm ni ek..
takpe la..
just be myself..
asl??
tak tau ke de pe mlm ni??
ish korg ni pe la..
maharaja lawak la..kekekeke..
15 June 2011
fLoW oF pRoCes..
so batter for me to write it on my blog..
so this is..
2007-09(hoki time)..
mse ni baru knl sket..
melalui gosip2 dr mmb sendri..
bercerita tentang dak2 pomwn hoki yg baru sje ditubuhkan..
sdkt info tentang awk org tau..
pernah digandingkan berlari bersama..
kalo dikategorikan oleh dak2 laki..
anda tidak cantik..tidak cun..tapi manis..
and i agree with it..
tp sbb mase tu sudah ada cinta hati..
just tu sje yg diigt..
akhr Jan 2011
ternampak link awk dkt kwn nye fb..
so org add..
just usha2 dulu..
tgk2 komen kt wall..
look like jk..hahah..
Feb 2011
tnye la kenal ke tak kn..
tkt gak tak knl kte nie..heheh..
dan jwpn yg terkejut..
awk kte org pnh ketuk kaki awk mse maen hoki..
pergh..cuak2..ade ke..upenye sje je ek wat lawak..hahah..
trip ke sabah..
dan awk sje2 nk pow adiah..
so sbbkn at dat time i try to find a fren..
org belikan..something special actually..
bcos time tu dh psng niat sket..
mac xslp..
1st time kte jmpe..
org ushe utk jmpe..
dgn alasan utk bagi cenderahati sabah tu..
tp sbnrnye utk test tgk..
adkh ati ni btol2 terpikat..
tkt memainkan perasaan awk je..
n after meet u..
de feeling is nothing..sory..
april..
kte still contac..
bcos org cube utk mencari de feeling..
mei..
i stat feeling it..
but..
de bad news i get..
u still with xxx..
but baru je down..
so just smpn je la..
tgk adekah diri ini btol2..
tp..
petunjuk tiba..
so..
tunggu apa lg..heheh..
2nd date diatur..
bajet mau..
tp masa tak ckp daa..huhuh..
tak de ruang..
jun..
something berat rse dihati..
mcm gunung berapi ingin meletus..
tp tak bole..
tiap mlm mst mau dgr..
dan peluang dtg..
u come here..
but still cannot say it..huhu..
finally 13.06.2011
all de lavar..magna..going out..
~~tQ~~
**
a lot of thing we must learn..
so just give a try..
n planning for de future..
hope it will be de last..
dont wat to say it..
till we are comfrm..
n lg bgs if we r halal with each other..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~tQ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
14 June 2011
~~tQ~~
seperti terlepas sudah seksa dihati ni..
nsb baek tak jd darah beku je kot lg..
dh dingalirkan keluar..
Alhamdulillah..
hope it will be de last n forever..
tQ very much to u..
biarkan ia mengalir..
tidak secara paksa..
tetapi semula jadi..
biar juga ia berliku..
tetapi jangan smpai terputus..
dan pembelajaran akan berlaku disetiap liku dan arus..
cuma bagaimana kita mengharungi..
Ya Allah..
permudahkanlah urusan ak kali ini..
jauhkan dari perasaan nafsu semata-mata..
tQ pada Mu..
ak bersyukur..
amin..
i will remember dis day..13/06/2011
09 June 2011
LaYaN..
hehehe..walopn tak wat pe sgt..
mkn pun tak lg..
n sorg2 je dok..
terminat satu lagu..
lame dh dgr..
tp tak tau spe nyanyi n ape tajuknye...
mlm td alih2 tdgr lg kt radio..
search2 stating lagu tu..
jmpe..
download..
n dgr berulang kali..
wakakak..
tp actually lagu tu lagu kecewa..
tp ak ske la part chorus die..
lagu pe??
hahaha..
biarlah rahsia..
kekeke..
08 June 2011
AdAkAh pAsTi??
msk jun dh..separuh tahun pertama dah berlalu..
amcm azam awl taun ari tu??
dh capai blom..
hehehe..
kalo ak??
msh blom lg..
samar2..
hahaha..
tp tak pa la..
yg pntng plan tindakan mst sentiasa ada dan berjalan..
kekeke...
ak msh lg lmbt..
tak tau la..
bkn sbb bosan..tak mau..tak ske..
tp keadaan tidak sesuai..
bole ke melalui tepon je??
hahaha..
tp pe2 pn..
ak dh terkena..
hope it will be last..
n forever..
btw sape tak ganti pose lg ganti cpt..
pose lg 2 bulan je tak smpai ni..
pe2 pn..
ak dh berjaya update blog utk bulan ni..
kekeke..
salam..
26 May 2011
cUti SuDeY..
hahaha..
smgg bercuti (cmpur kursus 3 hari)..
sungguh lepak..berjalan2 menghiburkan diri je..
hehehe..
first xtvt mst la lpk2 dirumah..
spend time with mak n ayah ak..
lunch breakfst n lunch together..
pas dah setel dgn fmly baru kwn2..hehe..
g weeding skuad ak..
sungguh sederhana..
gift dpt senaskah zikir harian n telur..
bgs2..tu la yg sebaik2 nye..lantak la kn org nk ckp pe..
heheh..
yg bestnye cuti kali ni..
ak dpt binik baru..hehehehe..
name die city f...hahaha...
best2..sgt bgs servce yg die ade..
menunjuk jln..berjalan dialam maya..merakam saat gembira..
agagaga..
elek2..
itu hanya sebuah hp..heheheh..
cume satu je la tak telunas cuti ari tu..
tak ckp mse diberi...
hahaha..
tp ak cube..n trus cuba..cr mse..
tp jd mcm laku akim la plak..
hahaha..
pe2 pn..
tungguuuuuuuuuuu...
dh msa utk bkje..
msh ada yg belum habis utk dilakukan..
adidosa..
17 May 2011
Cinta Gegar..h
pantang bace perkataan cinta..
korang terus klik nak bacekan..
hehehe..perasan sungguh diri ini..
jangan la pikir tentang aku..
walaupun dah kemarau cinta dihati ni...hahah..
ni rancangan radio thr..
munkin blah2 kl,utara,selatan tak dapat channel ni..
sebab thr ni pantai timur je ade..
tapi bole je kalo nk dengar jugak..
bukak astro 863..hehehe..
bkn nak promote..tp best gak la layan..
kadang2 tu ade siap nangis2 lagi..
tp dj die steady je layan..
dgr btol2 suare die..
teringat nazmi peserta raja lawak..hahaha..
ape2 pun..
ak masih lagi 70% tentang diri ini..
takpe la..
banyak perkara lagi yang ak perlu betulkan tentang diri ini..
bagi yang boleh bertanggungjawab saje..boleh memikul benda ini..
ape2 pun..
21-23 ni ak bercuti balik rawang..
23-26 g kuantan..
27 kerja..hehehe..
hope can go on with it..
ade mase lagi utk berfikir..
03 May 2011
pErLuKaN MaSa???
sudah masuk bulan Mei..
selamat hari pkerja..hehehe..
ak baru je blk dari berkemah 3 hari 2 mlm..
lame btol tak camping..
last igt2 2003 dkt komanwel park area tampler..hehe..
tenang je..mereleasekan tensen..cume pk mcm mne nk dptkn ikan je..ekekeke..
tp tak dpt2 gk..hahaha..educated btol ikan2 kuala koh..hehe..
dlm 3 hari ak kat sne..mse tgh elek2..
ak de gk la memikirkan tentang diri ni..
pe yg perlu ak buat..smpnn n sbgnye..
tp pe2 pun..
ak tak tau la..
nk dijadikan alasan lg ke atau tidak..
ak mmg ssh utk dptkn peluang itu lg..
tak de mase yg sesuai lg..
tp ak try la..lps dh setel kje2 overhaul ni nnt..
ak nk blk kl setelkannye..so de mse lg la utk solat istikarah ke pe kn..
mesyuwarah itu penting..takkn nk jd mcm sblm2 ni..
pakai msg je gne phone..dh la line tepon pun mcm haram lg..huhuh
pe2 pn..ak de rse la sdkt tentang perasaan itu..
tp utk menceritakan lebey lanjut..
ak tak brani lg..biarla..kalo ianya hanya berlalu sepintas lalu..
ak sapa..
but ak akan cuba juga la utk menggengamnya..
cume alasan ak..masa masih lg tidak mengizinkan..
ak tak nak kerana dihambat usia..
dihujani persoalan org2 sekeliling..
kesan rakan2 yg nk berumahtangga dah..
kecewa dgn cerita lama..
kte mengambil langkah utk bertindak tergesa-gesa..
pe2 pn..
smoge shbt2 semua..
ak doakan sentiasa berbahagia dengan apa yang anda ada..
bersyukurlah dan bandingkanlah dengan org yg lebih susah lg dari diri ini..
salam
26 April 2011
SaBaR..
baru terdengar satu berita..
tak tau ujung pangkal..
so teman tak nk membuat kesimpulan..
tp cume nk memohon maaf sekiranya rakan2..senior2 teman menjadi sebab anda menjadi begitu..
walaupun perhubugan kta...teman atas teman..
tp teman tetap terasa..maaf ya..
walau apa pun..
smoga anda tabah..
ingatlah..
semua perkara yang berlaku adalah ketetapan oleh Nya..
masih jauh lagi perjalanan diri..
selamat..